Scroll to top

BAROLO by zarzo

Wijnliefhebbers kennen hem ook als ‘wijn van koningen en koning van de wijnen’, de Barolo uit Piemonte. Over deze wijn is veel gezegd en geschreven. Tijdens ons onderzoek, kwamen we erachter dat er zelfs een film bestaat; ‘Barolo Boys – Storia di una rivoluzione’. Genoeg inspiratie voor ons dus om er een succesvol project van te maken!

DIENSTEN

Merkstrategie
Merkidentiteit
Copy

Fotografie: Lieke Vermeulen
Social Media: EindhovensRondje.nl

AUTHENTIEK ITALIAANS

De wereldberoemde wijn was overigens niet de enige reden om het restaurant naar deze streek te vernoemen. Met pure en temperamentvolle gerechten beleef je Zarzo’s passie voor de traditionele Italiaanse keuken. Die pure smaken (bitter, zuur, umami, zout en zoet) hebben we symbolisch in het logo verwerkt.

ZONDER TRADITIE GEEN INNOVATIE

Overal ter wereld worden tradities gebruikt om nieuwe smaken te ontdekken. Soms onder protest van de oude garde, maar vaak gesteund door een groep enthousiaste volgelingen.

Er moet eerst geëxperimenteerd worden om tot nieuwe inzichten te komen. Zolang je kwaliteit niet aantast en respect hebt voor het oude, kun je de wereld alleen maar een stukje rijker maken.

BAROLO IS MEER DAN EEN WIJN

Weinig wijnen kennen zo’n rijke geschiedenis als Barolo. The Barolo Boys hebben een ware revolutie ontketend met de wijn uit Piemonte. Het verhaal van de jonge rebellen en hun traditionele tegenhangers ging de hele wereld over. Barolo werd een statement.
Voor (Spanjaard) Adrian Zarzo is deze revolutie de inspiratiebron die hij vandaag de dag toepast in de traditionele Italiaanse keuken.

Viva la revolución!

Merkidentiteit Merkstrategie Webdesign

BAROLO