Scroll to top

‘T TAPHUYS 

Wie in een vestiging van ‘t Taphuys geweest is, kan het zich ongetwijfeld nog herinneren. Een lange centrale tapwand met wel 100 bieren en 80 wijnen naast elkaar laat meteen een belletje rinkelen bij de naam van het vernieuwende concept. Een leuk detail; op bediening wachten is niet nodig want je mag zelf de perfecte schuimkraag tappen met jouw personal tap-card.

DIENSTEN

Naam
Merkstrategie
Merkidentiteit
Website
Copy

Fotografie: OAK Food

Met het bedenken van een naam startte voor ons dit project. Het moest ‘de woonkamer van Tilburg worden waar je op alle momenten van de dag binnen kunt lopen, alleen, met vrienden of met je ouders’. Dit huiskamergevoel hebben we geblend met de lange tapwand en daar was de naam; ‘t Taphuys.

Het concept is ingericht op self-service, dus we hebben een visuele identiteit ontworpen die ruimte geeft voor instructies en andere informatieve stukken. De stijl bestaat uit veel kaders en blokken, die voor overzicht zorgen wanneer je voor het eerst met het concept in aanraking komt.

HUYSBAAS

Onder de naam ‘Huysbaas’ heeft ‘t Taphuys een label met vijf bieren ontwikkeld. Alle vijf heerlijk van smaak, maar wel met andere eigenschappen. We hebben het karakter van ieder bier zowel in de naam als in het design van de etiketten verwerkt. Zo ontstonden al snel de 5 huysbazen: Sweet Zoey (Forest Honey Tripel), Blonde Brenda (Killer Blonde Ale), Jolly Johnny (New England IPA), Boze Berry (Blueberry Weizen) en Sunny Sammy (Limoen Witbier).

Onze favoriet? Het ervaren -maar kritische- Bram&deVlam testpanel heeft de Blonde Brenda tot favoriet verkozen, een echte aanrader!

Merkidentiteit Merkstrategie Naam

TAPHUYS