Scroll to top

GOURMET MARKET
CENTRAL STATION

Na het succes van Down Town in Eindhoven, heeft Tilburg nu ook een eigen Gourmet Market; Central Station. Die naam verklapt al meteen iets over de locatie. Pal naast het Centraal Station ligt een prachtig monumentaal pand met ruimte voor 16 wereldkeukens en 500 gasten.

DIENSTEN

Merkstrategie
Merkidentiteit
Website
Copy

Fotografie: Tom Doms

polygonale loods

De Spoorzone is een begrip in Tilburg en daarbuiten. Oude panden zijn herontwikkeld en hebben een nieuwe bestemming gekregen. Kenmerkend voor Central Station, is de grote draaischijf waarmee vroeger locomotieven de loods in gereden werden. De polygonale loods is om deze schijf gebouwd. Dit figuurlijke hart hebben we beeldend gemaakt in de kern van de visuele identiteit; het logo.

FAVELA

In de Gourmet Market ervaar je een contrast van geuren, kleuren, talen, en smaken. Van zakenrelaties tot families, en van pikante Thaise curry tot zoete wafels. De tegenstellingen zijn zo groot dat er eenheid ontstaat. Project partner King Kongs vertaalde deze gedachte naar de Braziliaanse Favela’s. Een gebied dat zich kenmerkt door de verschillende kleine ruimtes met allemaal hun eigen kleur en bouwwijze. Iets wat je in de verschillende wereldkeukens van Central Station ook terugziet. Zowel in de structuur van de favela’s als in een blauwdruk van de polygonale loods, kun je een isometrisch raster ontdekken. Dit vormt daarom de basis voor de visuele identiteit.

SHARE, TASTE & SMILE

De merkbelofte in Eindhoven was Taste & Smile, we hebben daar het delen aan toegevoegd. Nergens wordt namelijk zoveel onderling gedeeld als bij dit concept. De gasten delen hun gerechten en tafels met andere gasten. En participanten delen hun ruimte, de gasten en zelfs een deel van de omzet met elkaar. ‘Share’ moest dus overduidelijk een plekje krijgen in de merkbelofte.

Merkidentiteit Merkstrategie

GOURMET MARKET