Scroll to top

WAT IS HOSPITALITY BRANDING?

Alle succesvolle horecazaken hebben één ding met elkaar gemeen: ze zijn een ijzersterk merk. Met een eigen identiteit onderscheid je je immers van de rest. Het vermarkten van een merk heet branding. Een eigen merkidentiteit is dus super belangrijk, want voor je merk willen gasten betalen. Natuurlijk rekenen ze het eten en drinken af, maar indirect betalen ze voor het verhaal dat je vertelt. Daarmee garandeer je namelijk een bepaald niveau van beleving, service en smaak. Uiteindelijk is dát waar gasten voor (terug)komen. Draait branding dan helemaal niet om de kwaliteit van je producten en de service? Natuurlijk wel. Je merk kan nóg zo goed zijn, als het eten en de gastvrijheid te wensen overlaat, blijven gasten weg. Het gaat om het totaalplaatje. Maar het begint allemaal met het bouwen van een sterk merk.

WAT IS HOSPITALITY BRANDING?

Alle succesvolle horecazaken hebben één ding met elkaar gemeen: ze zijn een ijzersterk merk. Met een eigen identiteit onderscheid je je immers van de rest. Het vermarkten van een merk heet branding. Een eigen merkidentiteit is dus super belangrijk, want voor je merk willen gasten betalen. Natuurlijk rekenen ze het eten en drinken af, maar indirect betalen ze voor het verhaal dat je vertelt. Daarmee garandeer je namelijk een bepaald niveau van beleving, service en smaak. Uiteindelijk is dát waar gasten voor (terug)komen. Draait branding dan helemaal niet om de kwaliteit van je producten en de service? Natuurlijk wel. Je merk kan nóg zo goed zijn, als het eten en de gastvrijheid te wensen overlaat, blijven gasten weg. Het gaat om het totaalplaatje. Maar het begint allemaal met het bouwen van een sterk merk.

HOE GAAN WE TE WERK?

B&DV_Hoe_typewriter

01.

STRATEGIE

Geen succesvol merk zonder een sterke basis. Daarom starten we met het ontwikkelen van de merkstrategie. Wat zijn de drijfveren? Welk gevoel willen we uitstralen? Wat onderscheidt het merk van de concurrent en, niet onbelangrijk: welke doelgroep willen we aanspreken? We laten niets aan het toeval over!

B&DV_Hoe_flamberen

02.

FLAMBEREN

Vanuit het merkverhaal werken we het concept verder uit. Dat begint met een logo en een huisstijl als fundament. Alles wat hierna gecommuniceerd wordt – van de terrasstoelen, tot de fotografie en de kleding van de medewerkers – moet aansluiten bij het concept. Branding zit ’m dus vooral in de details.

B&DV_Hoe_raket

03.

LIFTOFF

Na oplevering van de huisstijl, is het belangrijk om consistent te blijven in alle communicatie. Iedere interactie is een kans om je merk nóg krachtiger neer te zetten en meer gasten aan je te binden. Een styleguide met alle richtlijnen helpt hierbij. Daarnaast denken we bij iedere doorvertaling graag met je mee.