Scroll to top

THE CHICKEN BAR REBRANDING

Midden in het centrum van Amsterdam vind je The Chicken Bar. Bij binnenkomst springt de gigantische rotisserie meteen in het oog. Vanuit alle hoeken zie je de biologische kip mals gegaard worden.

DIENSTEN

Merkstrategie
Merkidentiteit
Website

De keuze is eenvoudig; heb je heel veel honger dan kies je voor een hele kip, heb je zin in een normale portie dan kies je een halve kip. Bij optie 2 is de kans trouwens groot dat je later nog een halve kip bestelt, wat zijn ze lekker! De kip wordt op een speciale manier gepekeld, gemarineerd en langzaam gegaard, waardoor de kip mals, sappig en puur van smaak is.

Genoeg over de malse kip! Wij werden tenslotte gevraagd om een rebranding te ontwikkelen. Hierbij denk je waarschijnlijk meteen aan het visuele aspect, toch maakt de achterliggende strategie het pas echt interessant voor de ondernemer. Zo ontwikkelden we een andere routing op de kaart. Die aanpassing in combinatie met het visueel maken van sommige menu-items zorgde ervoor dat het bestedingspatroon met €4,- per persoon gestegen is. Makkelijke rekensom dus wanneer je de investering terugverdiend hebt!

Merkidentiteit Merkstrategie

THE CHICKEN BAR